سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برخی سکوت ها از پاسخ دادن رساترند . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :140
بازدید دیروز :0
کل بازدید :14286
تعداد کل یاداشته ها : 17
103/7/20
4:58 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
farzad GH[0]
من یک مهندس کامپیوتر هستم. و آرزوی این را دارم که در آینده استاد دانشگاه شوم و به شدت در حال مطالعه هستم تا در آینده نه چندان نزدیک به آرزوی مورد علاقه ام برسم.ین وبلاگ قرار است برای پیشرفت علم و تکنولوزی باشد تا بتواند مطالبی مورد نیاز را تامین کند.البته این وبلاگ هنوز برنامه نویسی کامل روی آن انجام نشده ولی به ندرت می شود.

خبر مایه
بایگانی وبلاگ
 
اسفند 93[11]

زندگی نامه حضرت زرتشت، پیامبر ایرانی و دین زرتشت

گفتار نیک، پندار نیک و کردار نیک، مهمترین آموزه های زرتشت است.
تولد زرتشت را در شمال غربی ایران در نزدیکی دریاچه ارومیه و در حدود 900 سال پیش از میلاد مسیح دانسته اند. پس از اعلام پیامبری در سن 30 سالگی، زندگی در منطقه مذکور ایران بر زرتشت سخت شد و ناچار، به شمال شرقی ایران آن روزگار، یعنی منطقه بلخ کوچ کرد. در آنجا از پشتیبانی ‌شاه گشتاسب برخوردار شد و توانست دین خود را گسترش دهد.
آموزه های زرتشت، بیشتر در قالب شعر و با عنوان “گاتا”، که فصلی از کتاب مقدس زرتشتیان یعنی “اوستا” می باشد، به دست ما رسیده است. وی در سن 77 سالگی در روز خور برابر با یازدهم دی ماه در نیایشگاه بلخ به دست یک تورانی به نام “توربراتور” کشته شد.
زرتشت‌ آزادی‌ و اختیار را گزینشی‌ برای‌ مردم‌ می داند. بهره‌ کار هر کس‌ همان است‌ که‌ انجام‌ می‌دهد، جبری‌ برای‌ اشخاص‌ نیست؛‌ نیکی‌ اشخاص‌ جز بهره‌ئی‌ از نیکوئی‌ و شر اشخاص‌ جز شری‌ برای‌ وی‌ نخواهد بود. کمک به دیگران، ازدواج و همچنین قبح رفتارهای بد اجتماعی مانند اهانت و عهدشکنی در آموزه هایش مورد بحث قرار گرفته اند. توجه پاک روح، رهایی از منیت یا همان ایگو، لزوم خردمندی و درون نگری از طریق مشاهده اشتباهات خود و اصلاح آن‌ها از دیگر آموزه های او هستند. در نظر زرتشت عناصر طبیعت از اهمیت خاصی برخوردار بودند، به خصوص عنصر آتش که پاک کننده تمامی منفی ها محسوب می شد. بی گمان شعله آتشی که افروخت، هماره روشنگر راه جستجوگران حقیقت خواهد بود.


درباره ی زرتشت
زاراتس کلدانی-زرتشت سوری-زرتشت پامفیلایی-زرتشت باکتریایی(باختری) زرتشتبلخی-زرتشت اشوری-زرتشت مغ.همه ی این ها از ان پیام اوری است که چهره ی راستین او در پس غباری از هزاره ها پوشیده مانده.زرتشت بزرگترین چیستان وشگفت ترین چهره ی تاریخی و استوره ایست.
زرتشت سپیتمان : مادر او دغدو وپدربزرگ او پورشسب(روایتی هست که زرتشت مثل عیسی بدون پدر به دنیا امد و فره ی ایزدی باعث شد دغدو باردار شود)
حافظ از او چنین گفته:پیرپیمانه کش من که روانش خوش باد_گفت پرهیزکن ازصحبت پیمان شکنان_دامن دوست به دست آر و ز دشمن بگسل_مرد یزدان شو فارغ گذر از اهرمنان_ز فکر تفرقه باز آی تا شوی مجموع _به حکم ان چو شد اهرمن سروش امد
(سروش) پارسای گیتی افزا که نماد یگانگی به شمار می رود اهریمن ناپاک ودیوان را فرو می کوبد.
معجزات زرتشت:1 هنگام زایش خندید و جادوگران را به هراس افکند
2 جادوگری که می خواست با پیچاندن سر نوزاد(زرتشت) اورا بکشد دستش خشکید
3 زرتشت نوزاد را در میان هیزمی انبوه نهادند واتش افرو ختند اما نوزاد نسوخت
4نوزاد را در اشیانه ی گرگ نهادند ولی جانور در لانه اش نبود وایزدان میشی برای نوزاد فرستادند و تا صبح اورا شیر داد
5زرتشت که دارای نافذ ترین چشم بود در رویایویی با یک جاندار با تیز نگری او را از پای دراورد
6هنگام گذر از رودهای خروشان گذری خشک برای زرتشت پدید امد
7در ازمایش اماسبندان از میان اتش گذشت - و فلز گداخته ای که به سینه ی او ریخته شده بود سینه ی اورا نسوزانده بود
8درمان کردن اسب گشتاسب که دست و پایش در زیر شکمش خمیده مانده بود و کسی چاره ای نمی یافت..........

راستی یه کشف جدید:ناسا 999 قسمت بدن انسان را هوا تشکیل داده اوستا نیز گفته همانا 999 قسمت فروهر های بدن انسان را هوا تشکیل دادا است......... درود بر اندیشه های برتر.


94/2/9::: 11:53 ع
نظر()